Trasa tramwaju W-Z
Wysłany: 28 Sty 2012, 11:15
Wreszcie coś sensownego się dzieje w sprawie tramwaju jeżdżącego na Olechów/Janów. ZDiT chce poznać zdanie Łodzian i przygotował 5 możliwości do wyboru. Zapoznajcie się z planami i wyślijcie swój głos: http://www.mmlodz.pl/401176/2012/1/27/lodzianie-zadecyduja-ktoredy-pojedzie-tramwaj-na-olechow-zobacz-mapy?category=drogowe.
Który wariant byście chcieli aby powstał i dlaczego? Wg. mnie najlepszym będzie wariant 1, biegnący tak jak obecna linia 10, z dobudowanymi torami wzdłuż Rokicińskiej oraz wzdłuż ulicy Hetmańskiej aż do nowych osiedli, niedaleko fabryki Della. Umożliwia tym samym bez przesiadkowe przejechanie całego miasta wszerz, łączy dworce Łódź-Widzew oraz Łódź-Kaliska. Przechodzi także przez okolice centrum i nie wymaga aż takich nakładów finansowych jak wariant 2 prowadzący tramwaj W-Z ulicą Zieloną (co z korkami, które istnieją już w tamtych rejonach przy obecnym natężeniu ruchu MPK?). Wariant 2 (poza tym co napisałem w poprzednim zdaniu), 3 i 4 psuje dodatkowo komunikację w centrum - nie przejeżdża środkiem miasta, z którego "wszędzie jest blisko". Dodatkowo tramwaje 3 i 4 biegną przez tereny, w których obecnie nie ma dużych skupisk bloków i nie zapowiada się, żeby miało tam cokolwiek powstawać. W przypadku wariantu 3: co z budynkami wzdłuż ulicy Zakładowej - tam stoją rzędy domków jednorodzinnych, gdzie by biegły tory? W przypadku wariantu 4: co z giełdą i czy tory od ul. Przybyszewskiego biegły by przez pola?!
Pomijam w całości wariant 0. Po pierwsze musi w końcu powstać połączenie tramwajowe na osiedla Olechów i Janów. Po drugie za co jest tak to ta cena 117 mln. zł? Za projekt, który nie wprowadza żadnych zmian? Czy może nagroda za ukończenie inwestycji z sukcesem? Inwestycji, która nie wymaga żadnych prac...
Co sądzicie w ogóle na temat przedłużania linii tramwajów na wschód?
Który wariant byście chcieli aby powstał i dlaczego? Wg. mnie najlepszym będzie wariant 1, biegnący tak jak obecna linia 10, z dobudowanymi torami wzdłuż Rokicińskiej oraz wzdłuż ulicy Hetmańskiej aż do nowych osiedli, niedaleko fabryki Della. Umożliwia tym samym bez przesiadkowe przejechanie całego miasta wszerz, łączy dworce Łódź-Widzew oraz Łódź-Kaliska. Przechodzi także przez okolice centrum i nie wymaga aż takich nakładów finansowych jak wariant 2 prowadzący tramwaj W-Z ulicą Zieloną (co z korkami, które istnieją już w tamtych rejonach przy obecnym natężeniu ruchu MPK?). Wariant 2 (poza tym co napisałem w poprzednim zdaniu), 3 i 4 psuje dodatkowo komunikację w centrum - nie przejeżdża środkiem miasta, z którego "wszędzie jest blisko". Dodatkowo tramwaje 3 i 4 biegną przez tereny, w których obecnie nie ma dużych skupisk bloków i nie zapowiada się, żeby miało tam cokolwiek powstawać. W przypadku wariantu 3: co z budynkami wzdłuż ulicy Zakładowej - tam stoją rzędy domków jednorodzinnych, gdzie by biegły tory? W przypadku wariantu 4: co z giełdą i czy tory od ul. Przybyszewskiego biegły by przez pola?!
Pomijam w całości wariant 0. Po pierwsze musi w końcu powstać połączenie tramwajowe na osiedla Olechów i Janów. Po drugie za co jest tak to ta cena 117 mln. zł? Za projekt, który nie wprowadza żadnych zmian? Czy może nagroda za ukończenie inwestycji z sukcesem? Inwestycji, która nie wymaga żadnych prac...
Co sądzicie w ogóle na temat przedłużania linii tramwajów na wschód?