Do poniedziałku mieszkańcy osiedla Chrobrego wypełniają ankiety dotyczące przebiegu trasy W-Z w Łodzi. Według wariantu trzeciego tramwaj jechałby przez osiedle. Mieszkańcy i spółdzielnia są przeciwni tym planom. Ulica Wujaka jest wąska i tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno.
an Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. B. Chrobrego w Łodzi mówi, że. wypełnione ankiety można przynieść do spółdzielni. W poniedziałek zostaną przekazane Zarządowi Dróg i Transportu. Można je też wysłać mejlem.
Królak dodaje, że spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 33 i nie zgodzi się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową.
Tramwaj przez osiedle to wariant nr III przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi. Według tego wariantu tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w Puszkina, a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego.
Pomysł tramwaju przez osiedle popiera Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. Uważa, że pomysł jest niezły i dość innowacyjny jak na Łódź.
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1270 ... 7313,1,3,5Aktualizacja:Od 27 stycznia do 13 lutego łodzianie mogli zgłaszać uwagi dotyczące planów poprowadzenia linii tramwajowej łączącej Retkinię z Widzewem i Olechowem. Zarząd Dróg i Transportu przedstawił pięć możliwych do zrealizowania wariantów.
Oddano prawie tysiąc głosów. Urzędnicy przez tydzień analizowali ankiety i podliczali głosy. Najwięcej (64 procent) zdobył wariant pierwszy. Według niego tory z Retkinii pobiegną ulicami: al. Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Mickiewicza, al. Piłsudskiego, Rokicińską, al. Hetmańską do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. - Dla nas również jest to najlepsze rozwiązanie - mówi Rafał Witczak z Zarządu Dróg i Transportu.
Inwestycja w tym wariancie to jednak nie tylko przebudowa obecnych torów i budowa nowych na czterokilometrowym odcinku na Olechów. Największą zmianą będzie centrum przesiadkowe, które ma powstać w okolicy skrzyżowania al. Mickiewicza z ul. Piotrkowską i al. Kościuszki.
Od ulicy Gdańskiej do Sienkiewicza powstać miałby tunel dla samochodów. Auta na powierzchnię wyjechałyby dopiero w okolicach Infosysu. Na poziomie zero, czyli obecnej jezdni, dla samochodów zostałyby tylko po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, aby zapewnić dojazd do dróg poprzecznych. Więcej miejsca zajęłyby tramwaje i przystanki komunikacji miejskiej.
Między aleją Kościuszki a ulicą Piotrkowską byłyby cztery tory - po dwa dla ŁTR i tramwajów jeżdżących na linii W-Z. Trasa ŁTR zostałaby nieco przebudowana. Tramwaje z al. Kościuszki skręcałyby w Mickiewicza na centrum przesiadkowe, a następnie w Piotrkowską, gdzie mają zostać dobudowane tory.
- Zniknąć mają również przejścia podziemne przy Piotrkowskiej oraz Sienkiewicza. Auta będą jechały dołem w tunelu a ruch pieszy ma być poprowadzony górą - informuje Juliusz Jasiński, projektant drogowy. - Osoby niepełnosprawne i matki z wózkami dziecięcymi nie będą miały już problemu z pokonywaniem schodów.
Ostateczna decyzję, co do przebiegu trasy, podejmie regionalna dyrekcja ochrony środowiska. Ma na to miesiąc. Musi ona jednak wziąć pod uwagę opinię mieszkańców i drogowców.
Zarząd dróg jeszcze w tym roku chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji. Część pieniędzy na ten projekt daje Unia Europejska i z godnie z umową prace muszą zostać zakończone i rozliczone do końca 2015 roku. Koszt zadania w pierwszym wariancie oszacowano na ponad 623 mln zł.
Źródełko:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1118 ... dolem.html