Trasa tramwaju W-Z

Eh te drogi... . Czy coś się zmienia? Jak oceniacie remonty i rozwój infrastruktury w Łodzi?

Trasa tramwaju W-Z

Postprzez bananan » 28 Sty 2012, 11:15

Wreszcie coś sensownego się dzieje w sprawie tramwaju jeżdżącego na Olechów/Janów. :P ZDiT chce poznać zdanie Łodzian i przygotował 5 możliwości do wyboru. Zapoznajcie się z planami i wyślijcie swój głos: http://www.mmlodz.pl/401176/2012/1/27/lodzianie-zadecyduja-ktoredy-pojedzie-tramwaj-na-olechow-zobacz-mapy?category=drogowe.

Który wariant byście chcieli aby powstał i dlaczego? Wg. mnie najlepszym będzie wariant 1, biegnący tak jak obecna linia 10, z dobudowanymi torami wzdłuż Rokicińskiej oraz wzdłuż ulicy Hetmańskiej aż do nowych osiedli, niedaleko fabryki Della. Umożliwia tym samym bez przesiadkowe przejechanie całego miasta wszerz, łączy dworce Łódź-Widzew oraz Łódź-Kaliska. Przechodzi także przez okolice centrum i nie wymaga aż takich nakładów finansowych jak wariant 2 prowadzący tramwaj W-Z ulicą Zieloną (co z korkami, które istnieją już w tamtych rejonach przy obecnym natężeniu ruchu MPK?). Wariant 2 (poza tym co napisałem w poprzednim zdaniu), 3 i 4 psuje dodatkowo komunikację w centrum - nie przejeżdża środkiem miasta, z którego "wszędzie jest blisko". Dodatkowo tramwaje 3 i 4 biegną przez tereny, w których obecnie nie ma dużych skupisk bloków i nie zapowiada się, żeby miało tam cokolwiek powstawać. W przypadku wariantu 3: co z budynkami wzdłuż ulicy Zakładowej - tam stoją rzędy domków jednorodzinnych, gdzie by biegły tory? W przypadku wariantu 4: co z giełdą i czy tory od ul. Przybyszewskiego biegły by przez pola?!
Pomijam w całości wariant 0. Po pierwsze musi w końcu powstać połączenie tramwajowe na osiedla Olechów i Janów. Po drugie za co jest tak to ta cena 117 mln. zł? Za projekt, który nie wprowadza żadnych zmian? 8-) Czy może nagroda za ukończenie inwestycji z sukcesem? Inwestycji, która nie wymaga żadnych prac... :lol:

Co sądzicie w ogóle na temat przedłużania linii tramwajów na wschód?
bananan
 
Posty: 206
Rejestracja: 13 Maj 2011, 20:30





Re: Trasa tramwaju W-Z

Postprzez mysero » 28 Sty 2012, 11:45

IMHO sens miałoby nawet ciągnięcie nitki do Andrespola, w celu budowy aglomeracji. Obecnie z autobusu nr 90 wysiada 150% udźwigu zawieszenia autobusu. Tyle, że 1) kto by za to miał zapłacić? Skoro miasto się przepycha ciągle o 43, czy tam 46... to kolejna nitka podmiejska byłaby pewnie nie do pomyślenia.
Jeśli chodzi o nitkę na Olechów to wg mnie jest to świetny pomysł. Powinna prowadzić, aż do samej strefy ekonomicznej i powinna być umiejscowiona w ten sposób, żeby była możliwość łatwego przedłużenia jej za kilkanaście lat kiedy strefa ekonomiczna się rozrośnie.
Ciekawe czy projektant będzie w stanie wpaść na ten pomysł i nie schrzanić projektu.

Ankieta? DOC? Matko... zrobienie ankiety onlinowej trwa 5 minut... bez komentarza. Dobrze, że drogą pocztową nie należy odsyłać tej ankiety.
mysero
 
Posty: 197
Rejestracja: 05 Gru 2011, 09:27

Re: Trasa tramwaju W-Z

Postprzez bananan » 31 Sty 2012, 19:59

Tutaj taki PDF zbiorczy - http://zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=2566.
A tutaj wszystkie papiery włącznie z planowanymi kosztami poszczególnych wariantów - http://zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=337.

PS: Według mnie osobę, która wymyśliła wariant 3 (niebieski) powinni zwolnić. 8-)
Puszczać tramwaj środkiem osiedla, pomiędzy blokami, wieżowcami, kościołem, liceum i sklepem Biedronka, a na końcu wjazd na świeżo wyremontowaną ulicę Augustów... :) :D :lol: :?: :? :roll: :| :!: :o :x :evil:
bananan
 
Posty: 206
Rejestracja: 13 Maj 2011, 20:30

Re: Trasa tramwaju W-Z

Postprzez mysero » 03 Lut 2012, 09:32

Na ulicy Augustów nie było miejsca na szeroki chodnik, ani na droge rowerową. Ciekawe czy projektant się tam w ogóle pofatygował.
mysero
 
Posty: 197
Rejestracja: 05 Gru 2011, 09:27

Re: Trasa tramwaju W-Z

Postprzez mysero » 08 Lut 2012, 09:18

Do poniedziałku mieszkańcy osiedla Chrobrego wypełniają ankiety dotyczące przebiegu trasy W-Z w Łodzi. Według wariantu trzeciego tramwaj jechałby przez osiedle. Mieszkańcy i spółdzielnia są przeciwni tym planom. Ulica Wujaka jest wąska i tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno.

an Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. B. Chrobrego w Łodzi mówi, że. wypełnione ankiety można przynieść do spółdzielni. W poniedziałek zostaną przekazane Zarządowi Dróg i Transportu. Można je też wysłać mejlem.

Królak dodaje, że spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 33 i nie zgodzi się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową.

Tramwaj przez osiedle to wariant nr III przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi. Według tego wariantu tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w Puszkina, a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego.

Pomysł tramwaju przez osiedle popiera Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. Uważa, że pomysł jest niezły i dość innowacyjny jak na Łódź.

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1270 ... 7313,1,3,5

Aktualizacja:

Od 27 stycznia do 13 lutego łodzianie mogli zgłaszać uwagi dotyczące planów poprowadzenia linii tramwajowej łączącej Retkinię z Widzewem i Olechowem. Zarząd Dróg i Transportu przedstawił pięć możliwych do zrealizowania wariantów.

Oddano prawie tysiąc głosów. Urzędnicy przez tydzień analizowali ankiety i podliczali głosy. Najwięcej (64 procent) zdobył wariant pierwszy. Według niego tory z Retkinii pobiegną ulicami: al. Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Mickiewicza, al. Piłsudskiego, Rokicińską, al. Hetmańską do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. - Dla nas również jest to najlepsze rozwiązanie - mówi Rafał Witczak z Zarządu Dróg i Transportu.
Inwestycja w tym wariancie to jednak nie tylko przebudowa obecnych torów i budowa nowych na czterokilometrowym odcinku na Olechów. Największą zmianą będzie centrum przesiadkowe, które ma powstać w okolicy skrzyżowania al. Mickiewicza z ul. Piotrkowską i al. Kościuszki.

Od ulicy Gdańskiej do Sienkiewicza powstać miałby tunel dla samochodów. Auta na powierzchnię wyjechałyby dopiero w okolicach Infosysu. Na poziomie zero, czyli obecnej jezdni, dla samochodów zostałyby tylko po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, aby zapewnić dojazd do dróg poprzecznych. Więcej miejsca zajęłyby tramwaje i przystanki komunikacji miejskiej.

Między aleją Kościuszki a ulicą Piotrkowską byłyby cztery tory - po dwa dla ŁTR i tramwajów jeżdżących na linii W-Z. Trasa ŁTR zostałaby nieco przebudowana. Tramwaje z al. Kościuszki skręcałyby w Mickiewicza na centrum przesiadkowe, a następnie w Piotrkowską, gdzie mają zostać dobudowane tory.

- Zniknąć mają również przejścia podziemne przy Piotrkowskiej oraz Sienkiewicza. Auta będą jechały dołem w tunelu a ruch pieszy ma być poprowadzony górą - informuje Juliusz Jasiński, projektant drogowy. - Osoby niepełnosprawne i matki z wózkami dziecięcymi nie będą miały już problemu z pokonywaniem schodów.

Ostateczna decyzję, co do przebiegu trasy, podejmie regionalna dyrekcja ochrony środowiska. Ma na to miesiąc. Musi ona jednak wziąć pod uwagę opinię mieszkańców i drogowców.

Zarząd dróg jeszcze w tym roku chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji. Część pieniędzy na ten projekt daje Unia Europejska i z godnie z umową prace muszą zostać zakończone i rozliczone do końca 2015 roku. Koszt zadania w pierwszym wariancie oszacowano na ponad 623 mln zł.

Źródełko: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1118 ... dolem.html
mysero
 
Posty: 197
Rejestracja: 05 Gru 2011, 09:27

Re: Trasa tramwaju W-Z

Postprzez bananan » 21 Lut 2012, 20:06

bananan
 
Posty: 206
Rejestracja: 13 Maj 2011, 20:30


Wróć do Infrastruktura, drogownictwo, transport i komunikacja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron